Warunki ochrony danych osobowych

 

INFORMACJE WSTĘPNE

Prosimy o zapoznanie się z poniższym dokumentem, za pośrednictwem którego przekazujemy Ci informacje o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz o prawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w ramach naszej działalności, tj. w związku ze świadczoną na Twoją rzecz usługą. Postępowanie z danymi osobowymi regulują obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Ustawa o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych“). Zgodnie z postanowieniami art. 13 i następującego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych przekazujemy Państwu jako tzw. osobom, których dane dotyczą, następujące informacje. Niniejszy dokument ma charakter jawny i służy należytemu informowaniu Cię o zakresie, celu, czasie przetwarzania danych osobowych oraz informowaniu o przysługujących Ci prawach w związku z ich ochroną.

 

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH?

Administratorem danych osobowych jest firma NAREX Ždánice, spol. s.r.o., z siedzibą Městečko 250, Ždánice, kod pocztowy 696 32, REGON: 25576909, zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Brnie pod sygnaturą C 35004 (zwana dalej „Firmą“).

 

OGÓLNIE - CZYM SĄ DANE OSOBOWE?

Dane osobowe to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej (osoby), na podstawie których można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować konkretną osobę fizycznąDane osobowe obejmują zatem szeroki zakres informacji, takich jak imię i nazwisko, płeć, wiek i data urodzenia, status osobisty, zdjęcie (lub dowolne przedstawienie wizerunku), numer PESEL, miejsce stałego zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail , informacje o stanie zdrowia firmy ubezpieczeniowej, obywatelstwo, dane dotyczące zdrowia (fizycznego i psychicznego), ale także odcisk palca, podpis czy adres IP.

 

NA JAKIEJ PODSTAWIE MOŻEMY PRZETWARZAĆ TWOJE DANE OSOBOWE?

Przetwarzanie jest zgodne z prawem tylko wtedy, gdy spełniony jest co najmniej jeden z tych warunków i tylko w odpowiednim zakresie:

  1. osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
  2. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do realizacji działań podjętych przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą;
  3. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
  4. przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
  5. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
  6. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów właściwego administratora lub strony trzeciej, z wyjątkiem przypadków, gdy nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, zwłaszcza gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.

 

 

TZAKRES DANYCH OSOBOWYCH PRZETWARZANYCH PRZEZ FIRMĘ

Informujemy, że dane osobowe osób, których dane dotyczą, przetwarzane są w następującym zakresie: imię, nazwisko, adres (ulica i numer, gmina, kod pocztowy, kraj), numer telefonu, adres e-mail, numer identyfikacyjny (regon)/NIP.

W przypadku klientów sklepu internetowego, oprócz wyżej wymienionych, przetwarzany może być również adres IP i inne dane, które klient uzupełnia w swoim koncie użytkownika. Przetwarzanie to ma na celu zapewnienie wysokiej jakości funkcjonowania sklepu internetowego.

Te inne dane obejmują w szczególności:

  • Adres IP
  • Lokalizacja
  • Cookies
  • Identyfikatory portali społecznościowych 

 

CEL I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Firma jako administrator danych osobowych przetwarza i przechowuje dane osobowe na warunkach i w granicach określonych przez obowiązujące przepisy prawa, w szczególności zgodnie z postanowieniami art. 6 ust. 1 lit. b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, danych osobowych osoby, której dane dotyczą, do tych celów:

  • wypełnienie stosunku umownego z osobą, której dane dotyczą, jako klientem;
  • prowadzenie wewnętrznej ewidencji klientów;
  • Zobowiązanie prawne wobec odpowiednich instytucji zgodnie z prawem;
  • Wysyłania newsletterów na podstawie zgody klienta;
  • Wysyłanie newsletterów na podstawie prawnie uzasadnionego interesu;
  • Przetwarzanie niezbędne do sprawnego działania sklepu internetowego na podstawie uzasadnionego interesu.

Newslettery mogą być wysyłane do obecnych klientów na podstawie prawnie uzasadnionego interesu. Klient ma możliwość nie zgodzić się z tym i tym samym zakończyć wysyłkę. Na podstawie zgody możliwe jest również przesyłanie newsletterów do „niebędących klientami”, czyli do tych, którzy zapiszą się jedynie na newsletter poprzez tzw. rejestrację double opt-in.

 

CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do zapewnienia wzajemnych praw i obowiązków wynikających ze stosunku umownego w następujący sposób:

  • Przez okres bezwzględnie niezbędny do celów wynikających ze stosunku umownego oraz z obowiązków firmy uregulowanych przepisami prawa.
  • W celu przesyłania newsletterów przez okres udzielonej przez klienta zgody.

 

DALSZE INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe osoby, której dane dotyczą, przetwarzane są w sposób automatyczny w formie elektronicznej lub ręcznie przez pracowników firmy. Dane osobowe przekazywane są również przewoźnikom w zakresie niezbędnym do realizacji przesyłki.

 
Dane osobowe osoby, której dane dotyczą, będą dalej przetwarzane przez poniższe podmioty przetwarzające dane osobowe:

  • Shoptet, a. s., która jest operatorem sklepu internetowego i jego dostawców. Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z działalnością e-sklepu określa dokument Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Klientów w związku z działalnością e-sklepu.(link).
  • ALTEC a.s., która zapewnia administratorowi rozwiązanie programowe i zarządzanie nim.
  • FIZA a. s., która przeprowadza audyt księgowy.
  • BEST IMPACT Agency s.r.o., która zajmuje się doradztwem marketingowym.

 

INFORMACJE O PRAWACH PODMIOTÓW DANYCH

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora udzielenia informacji dotyczących przetwarzania jej danych osobowych. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, osoba, której dane dotyczą, ma prawo uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych, a administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z przyczyn określonych w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych.   Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do ograniczenia przez administratora przetwarzania danych osobowych w przypadkach przewidzianych przez Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych, jeżeli Administrator przetwarza dane osobowe z następujących przyczyn:

  • przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi,
  • przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub strony trzeciej,
  • w celach marketingu bezpośredniego,
  • do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych.

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła administratorowi, oraz ma prawo przenieść te dane do innego administratora bez uniemożliwienia administratorowi je, w przypadkach określonych przez Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych udzielonej przez osobę, której dane dotyczą, osoba, której dane dotyczą, ma prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Jeżeli osoba, której dane dotyczą uważa, że ​​doszło do naruszenia przepisów prawa w związku z ochroną jej danych osobowych, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Organem nadzorczym w Republice Czeskiej jest Urząd Ochrony Danych Osobowych.

 

WYCOFANIE ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

Aby odwołać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, kontakt gdpr@narexzd.cz

Informujemy, że cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie dotyczy takiego przetwarzania danych osobowych, które odbywa się na innej podstawie prawnej (np. prowadzenie ksiegowości itd.).

 

WYRAŻENIE BRAKU ZGODY NA WYSYŁANIE NEWSLETTERA

Jeśli nie chcesz już otrzymywać naszych biuletynów, wybierz jedną z tych opcji:

  • w sekcji Moje konto → Moje dane osobowe: możesz kliknąć opcję „Chcę zapisać się do newsletterów” i zapisać tę opcję na końcu każdego newslettera możesz kliknąć link „Wypisz się z newslettera "
  • w celu rezygnacji z wysyłki newslettera, kontakt gdpr@narexzd.cz
  • możesz również wypisać się z newslettera pod adresem Wypisanie się z newslettera

Adres do kierowania zapytań w związku z przetwarzaniem danych osobowych lub wykonywania praw osoby, której dane dotyczą, wobec administratora:

gdpr@narexzd.cz

NAREX Ždánice, spol. s r. o.
ul. Městečko 250, 69632 Ždánice